Stanowiska do badania silników indukcyjnych i synchronicznych służą do zapoznania studentów z budową i działaniem ww. silników.
Każde ze stanowisk składa się z zespołu napędowego z rzeczywistym silnikiem, tablicy z urządzeniami wykonawczymi i pomiarowymi oraz komputera z oprogramowaniem do rejestracji danych.
Zespół napędowy pierwszego stanowiska posiada na wspólnym wale z silnikiem indukcyjnym silnik prądu stałego służący jako regulowane obciążenie.
Zespół napędowy drugiego stanowiska posiada na wspólnym wale z silnikiem synchronicznym silnik prądu stałego służący jako napęd.
Włączanie poszczególnych urządzeń wykonawczych (styczniki, przekaźniki) może się odbywać w trybie podstawowym (ręcznym) poprzez przełączanie wbudowanych na tablicy przełączników, za pomocą ekranu dotykowego lub zdalnie z aplikacji komputerowej.
W trybie automatycznym sterowanie urządzeniami wykonawczymi przejmuje oprogramowanie sterownika.
Wszystkie parametry pracy silników takie jak napięcie, prąd, moc, cos, fi, prędkość
i moment obrotowy są opomiarowane i transmitowane do dedykowanej aplikacji
w komputerze gdzie mogą być zapisane w postaci pliku Exela.
Pliki do pobrania: